30 syyskuun, 2022 |

Kuntoutusyrittäjien viesti opetus- ja kulttuuriministeriölle kuntoutuksesta

Kuntoutusyrittäjien kirje opetus- ja kulttuuriministeriölle

Kirje on luettavissa tästä linkistä.

Kuntoutusyrittäjät lähestyi opetusministeri Li Anderssonia 30.9.2022 viestillä lasten ja nuorten kuntoutuksen toteutumisesta kouluissa. Koronarajoitusten purkamisen jälkeen pääsy osaan kouluista on ollut edelleen estynyt tai ainakin vaikeutunut. Jäsenyrittäjille ei ole aina annettu syytä sille, miksi esimerkiksi Kelan arkiympäristöön erillisellä päätöksellä vietävää kuntoutusta ei päästä toteuttamaan.

Kuntoutusyrittäjät on laatinut myös erillisen avoimen kirjeen kouluille ja oppilaitoksille. Kirje löytyy tästä uutisesta. Myös opetusministerille lähetettyyn kirjeeseen lisättyjä argumentteja saa hyödyntää omassa käytännön työssä.

Kuntoutusyrittäjät kuulee mielellään jäseniä, mikäli teillä on ollut ongelmia kuntoutuksen toteuttamisessa kouluissa, päiväkodeissa tai muualla kuntoutujan arkiympäristössä.