9 tammikuun, 2022 |

Aluevaalien ennakkoäänestys alkaa 12.1. – äänestä kuntoutuksen puolesta!

Kuntoutusyrittäjä: Käytä äänioikeuttasi aluevaaleissa 23.1. – sillä on merkitystä

Kuntoutus on yksi sote-tehtävistä, joka siirtyy kunnilta ja kuntayhtymiltä pois vuoden 2023 alusta. Soten järjestämistehtävät vastaanottavat ihka uudet hyvinvointialueet. Ihan kohta valitaan näille uusille alueille demokraattisesti luottamushenkilöjohto.

Kuntoutusyrittäjät kannustaa aina valeissa kaikkia jäseniään ehdokkaaksi kaikkiin puolueisiin – ja äänestämään yrittäjyysmyönteistä ehdokasta mistä tahansa puolueesta!

Vaikuttamista voi tehdä omalla ehdokkuudella, sekä tietenkin vähimmillään äänestämällä. Äänestyspäätöksen äärellä on hyvä tutkia, onko ehdokas edistämässä yrittäjyyttä taikka nopeaa ja neutraalia kuntoutukseen pääsyä.

Sote on ollut iso osa työelämääni. Siksi halusin nyt ensi kertaa itsekin lähteä ehdokkaaksi näissä vaaliessa. Alueeni on Länsi-Uusimaa. Vaaliteemani löydän Kuntoutusyrittäjien vaikuttamisviesteistä:

Yrittäjien puolesta

Yrittäjät sote-alalla pitää ottaa mukaan, kun alue järjestää sote-palvelut. Yrittäjyys on ammatinvalinnoista kaunein. Osaaminen ja käsiparit yrityksissä saadaan käyttöön, kun annetaan yritysten kilpailla sijainnilla, saatavuudella tai laadulla. Ei pyritä rekrytoimaan kaikkia töihin julkiselle, tai tehdä massiivisia ulkoistuksia, vaan pidetään pienet sote-yritykset mukana.

Valinnanvapauden puolesta

Otetaan palvelusetelit ensisijaiseksi järjestämistavaksi sote-palveluihin. Arvostetaan setelin arvo riittävälle tasolle, ja kerrotaan asiakkaille puolueettomasti, että tällä on oikeus valita, mistä hoitonsa ja hoivansa hakee.

Kuntoutuksen puolesta

Mahdollisimman toimintakykyinen ihminen on joka alueen ihanneasukas. Kuntoutuksella ylläpidetään tai palautetaan ihmisen toiminta- tai työkykyä. Onnistuneella ja ajoissa aloitetulla kuntoutuksella saadaan lisää tuottavia vuosia. Siksi asiakkaiden ohjaus kuntoutukseen pitää olla oikea-aikaista, puolueetonta, ja moniammatillista.

Lisäkseni ehdolla on useita jäsenyrittäjiämme ja toimistomme väkeä. Katso kaikki Kuntoutusyrittäjien asialla olevat ehdokkaat tästä listasta:

541 Satu Grekin, Kuntoutusyrittäjien toiminnanjohtaja, Keskusta, Länsi-Uusimaa

228 Terhi Enjala, fysioterapiayrittäjä, Kuntoutusyrittäjien hallituksen varapuheenjohtaja, Kokoomus, Vantaa ja Kerava

71 Maarit Eskola-Heikkinen, fysioterapiayrittäjä, Kokoomus, Etelä-Karjala

20 Miia Kalliosaari, fysioterapiayrittäjä, SDP, Kanta-Häme

567 Sinikka Kilpikoski, fysioterapiayrittäjä, Kokoomus, Keski-Suomi

49 Anna Nurmi-Lehto, fysioterapiayrittäjä, Kuntoutusyrittäjien hallituksen puheenjohtaja, Kokoomus, Keski-Pohjanmaa

231 Tanja Pihlaja, perhe- ja paripsykoterapeutti, yrittäjä, SDP, Keski-Suomi

227 Ismo Saarinen, asianajaja, Kuntoutusyrittäjien potilasasiamies, Kokoomus, Keski-Uusimaa

Onnea sopivan ehdokkaan etsintään, ja puhutaan kaikki kuntoutuksen puolesta!

toiminnanjohtajanne Satu

Ps. Ei tämä vaaleihin lopu! Kunhan tautitilanne sallii alueellisen kevään Yrittäjäkiertueen viidellä alueella, kutsumme mukaan uusia hyvinvointialueen luottamushenkilöitä sekä muutosjohtajia. Varaudu ilmoittautumaan!

Oletko sinäkin ehdolla aluevaaleissa? Tarjoamme Kuntoutusyrittäjien somessa näkyvyyden vaalikuvallesi ja tekstillesi! Lähetä ne meille osoitteeseen info (at) kuntoutusyrittajat.fi. Otsikoi viestisi ”EHDOKAS”