19 marraskuun, 2023 |

Anna Nurmi-Lehto Kuntoutusyrittäjien uudeksi toiminnanjohtajaksi

Nurmi-Lehto siirtyy tehtävään kokkolalaisen kuntoutusyritys Medirex Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä. Hän on toiminut Kuntoutusyrittäjien puheenjohtajana 2020 – 2023. Nurmi-Lehto aloittaa tehtävässään 7.12.

Kuntoutusyrittäjät starttaa ensi vuoteen täysin uudella johdolla!

Uutena toiminnanjohtajana aloittaa kokkolalainen Anna Nurmi-Lehto (37). Hän toimii alueensa kaupunginvaltuutettuna sekä aluehallituksessa. Nurmi-Lehto aikoo olla koko Suomen toiminnanjohtaja: Hän hoitaa tehtävää sekä Kokkolasta että Helsingistä käsin.

• Lähden hyvillä mielin käärimään hihoja kuntoutusyrittäjien puolesta. Uskon pitkän kokemukseni perheyrityksen johdossa olevan minulle eduksi niin edunvalvonnassa, kuin yhdistyksen luotsaamisessa, Nurmi-Lehto kertoo.

Hänellä on mielessä jo muutamia ideoita yhteistyökumppanuuksien syventämiseen ja kuntoutusyritysten toimintaedellytysten parantamiseen.

• Näen, että meillä on tehtävää kuntoutuksen ja eri terapioiden tunnettavuuden parantamisessa. Tähän työhön toivon saavani verkostojamme mukaan. Odotan innolla, että pääsen aloittamaan työt ja toivon todella, että minuun ollaan matalalla kynnyksellä yhteydessä, kaikilta eri terapia-aloilta, tuore toiminnanjohtaja toivoo.

Nurmi-Lehto valittiin tehtävään 29 erinomaisen hakijan joukosta. Hakuprosessia johti Kuntoutusyrittäjien varapuheenjohtaja Annika Mäkelä. Haastatteluun kutsuttiin 5 eri taustaista hakijaa.

Tehtävä oli kiinnostava, sillä Kuntoutusyrittäjät on hyvässä kunnossa: Jäsenmäärän on noussut jo kolmen vuoden ajan, jäsenpalvelut ovat kohdallaan ja vaikuttaminen tehokasta. Tehtävä tuli avoimeksi, kun tehtävää vuodesta 2020 hoitanut Satu Grekin siirtyy julkisten hankintojen asiantuntijaksi PTC Services Oylle tammikuussa.

Vasemmalla Satu Grekin, oikealla Anna Nurmi-Lehto

Uusi johto – uusi puheenjohtaja ja hallitus ensi vuodelle

Työparikseen Nurmi-Lehto saa upouuden hallituksen! Kuntoutusyrittäjien vuosikokous valitsi 9.11. puheenjohtajaksi puheterapeutti Katja Kosken Äännekoulusta. Koski asuu Helsingissä, ja hänen yrityksellään on toimintaa valtakunnallisesti.

Lue uutinen kovasta kilpailusta Kuntoutusyrittäjien hallituksen johtoon tästä

Vuosikokous veti tuvan täyteen: Saapuvilla etänä, valtakirjoilla taikka paikan päällä oli peräti 74 äänioikeutettua jäsentä. Tällaista määrää ei toimiston väki muistanut nähneenä hetkeen: Kyseessä oli ison yleisö ainakin 10 vuoteen!

Edessä vasemmalla Arto Lamberg, takana oranssissa Terhi Enjala ja kukkien kanssa Katja Koski

Koski sai vahvan luottamuksen vuosikokousväeltä, äänin 56 – 15 – 2.

• Tavoitteenani on fasilitoida hallitusta siten, että jokainen hallituksen jäsen saa tuotua oman osaamisensa toiminnanjohtajan käyttöön. Näin meidän sekä pienien että isompien yritysten ääni kuuluu hallitukseen asti, sanoo tuore puheenjohtaja Koski.

• Toimialamme muuttuu kiihtyvässä tahdissa. Kasvuyrittäjänä olen tottunut tekemään pienelläkin tiedolla päätöksiä, jotta pysymme muutosten mukana. Päätöksiä ja niiden vaikuttavuutta seurataan sitten vauhdissa ja korjataan kurssia sitä mukaa kun tarvetta on, hän jatkaa.

Missä Kuntoutusyrittäjät on tulevaisuudessa Kosken johdolla?

• Suuntani on tukea tätä järjestöä ja meidän upeita yrittäjiä eteenpäin niin, että meillä on edelleen vuosienkin päästä hyvä toimia kuntoutusyrittäjinä Suomessa, Katja Koski linjaa.
Katja Koski

Kuntoutusyrittäjien hallitus 2024, kokoonpano. Ne, kenen nimen perässä ei lue UUSI, eivät olleet erovuorossa tänä vuonna:

pj Katja Koski UUSI

vpj Annika Mäkelä

jäsenet:

Heli Ojamaa UUSI (vara: Emilia Huusko UUSI)

Minttu Sauna-aho UUSI  (vara: Samu Kaukoranta UUSI)

Mia Nummi (vara: Terhi Enjala UUSI)

Maria Hurskainen (vara: Sirpa Nieminen)

Mari Tynkkynen (vara: Marjo Valtonen UUSI)

Lisätietoja:

Anna Nurmi-Lehto 044 548 9753