11 tammikuun, 2023 |

Jäsenwebinaari: Kuntoutusalan omistajanvaihdokset 28.2.2023 klo 10.30-11.45

Omistajanvaihdokset puhututtavat laajalti yrittäjien joukossa – eikä syyttä. Niitä tapahtuu vuosittain lähes 4000 kaikilla aloilla. Kuntoutusalalla aihe herättää paljon ajatuksia suuntaan ja toiseen. Kuntoutusyrittäjät osallistuu keskusteluun ja tukee jäseniään tässäkin asiassa – nyt jäsenwebinaarin muodossa!

Haluaisitko kasvattaa liiketoimintaasi yritysostoilla, mutta omistajanvaihdosten kenttä on ihan vieras? Oletko suunnittelemassa yrityksen myyntiä, mutta et tiedä mistä lähteä liikkeelle? Entä sukupolvenvaihdokset perheyrityksissä – mitä niistä pitää tietää?

Aiheeseen saattelevat Kuntoutusyrittäjien lakimies Juhani Saarinen sekä Suomen Yrittäjien omistajanvaihdosasiantuntija Anneli Komi. Webinaarista tulee tallenne, joka lähetetään osallistujille linkin muodossa. Webinaari järjestetään tiistaina 28.2.2023 klo 10.30-11.45.

Webinaarissa tarjotaan peruspaketti omistajanvaihdoksiin, ja pureudumme mm. seuraaviin teemoihin:
-mikä on omistajanvaihdos ja miten lähteä siinä liikkeelle? millainen vaihtoehto yrityksen myynti on suhteessa lopettamiseen?
-kuinka ajoissa ja miten valmistautua omistajanvaihdosprosessiin?
-tarvitsenko ulkopuolista asiantuntijaa mukaan prosessiin? mistä löydän sellaisen?
-mistä voin löytää kiinnostuneita yrityskaupan osapuolia (työntekijä, naapurikunnan yrittäjä, pääomasijoittaja/ketju)?
-mikä vaikutus ostajalla on kauppahintaan ja esim. henkilökunnan/vanhan yrittäjän sitouttamiseen?
-kilpailukiellot
-työntekijöiden ja ammatinharjoittajasopimusten siirtyminen, TES-viittaukset työsopimuksissa
-Kuntoutusyrittäjien kanta siihen, minkälainen myyntitilanne on alan kannalta paras

Ilmoittaudu mukaan tästä