2 helmikuun, 2023 |

Jäsenwebinaari: Työntekijää etsimässä – työllisyyspalvelut ja työllistämisen työkalut

Työntekijäpula ja kohtaantohaasteet puhuttavat niin yrittäjien kuin työnhakijoidenkin joukossa. Kuntoutusyrityksissä on pulaa työntekijöistä varsinkin pienillä paikkakunnilla, ja työntekijän löytäminen voi ajoittain olla vaikeaa. Tämän päivän sana onkin  täsmätyökykyisyys – kun työntekijän työtehtävä on hallittavissa, pysyvät aiemmin työkykyä haitanneet ongelmat ja sairauspoissaolot poissa. Erilaiset hallintotehtävät ja asiakaspalvelu voivat olla myös mahdollisuuksia työllistää uusi jäsen tiimiin ja jakaa työkuormaa muille kuin terveydenhuollon ammattilaisille.

Mutta mistä yritys löytäisi motivoituneen työntekijän ja työnhakija itselleen sopivan työpaikan? Entä kuinka hyödyntää palkkatukea tai ammatillista kuntoutusta työntekijää palkatessa? Mistä tukea työtehtävien mitoittamiseen?

Maaliskuun jäsenwebinaarissa 9.3. klo 9-10 yrittäjän työllistämisen tukimuotoja ja työnhakijan näkökulmaa avaavat Arffmanin TyöDesign täsmätyökykyisten valmennuspalveluista projektipäällikkö Josefiina Viitamäki (kuvassa oik.) ja valmentaja-työnetsijä Henrietta Pippola (kuvassa vas).

Käymme webinaarissa läpi seuraavat teemat:

-esittely: Arffman ja TyöDesign-valmennus
-työllistämisen tuet (TE-toimisto, kunnat, ammatillisen kuntoutuksen etuudet)
-työn muokkaus: millaisia toiveita täsmätyökykyisillä työnhakijoilla on työtehtävistä?
-valmentajien vinkit kuntoutusalan yrittäjille työllistämiseen

Ilmoittaudu webinaariin tästä