11 tammikuun, 2021 |

Kuntoutuja: Valinnanvapautesi sinua hoitavasta terapeutista on laaja

Kuntoutujalle puolueetonta tietoa tämän eri hoitovaihtoehdoista

Asiakkaan oikeus saada esimerkiksi lähete kuntoutukseen tai jo myönnetty lähete mukaan toiseen kuntoutuspaikkaan herättää usein kysymyksi, ja vääriä tulkintoja. Kuntoutusyrittäjät julkaisi tammikuussa 2021 oppaan asiakkaille antamaan tietoa näiden oikeuksista.

Kuntoutusyritys voi lisätä oppaan ja / tai kuvan yrityksen verkkosivuille, sekä jakaa asiakkaille. Opas on helppolukuinen. Siinä on käyty läpi eri kuntoutustilanteita. Opasta voi ja kannattaa jakaa vapaasti! Oppaan on kirjoittanut Kuntoutusyrittäjien lakimies Juhani Saarinen. Annamme mieluusti lisätietoa.

Lataa tästä Opas kuntoutujalle terapeutin valintaan 2021 Kuntoutusyrittäjät

Suomen Kuntoutusyrittäjät puolustaa kuntoutujien oikeutta valita itse paikan ja terapeutin kuntoutukseensa. Osana tätä vaikutamistyötä olemme pyytäneet Kilpailu- ja kuluttajavirastoa (KKV) ottamaan kantaa suosiviin vakuutusehtoihin. Virasto tutkii asiaa parhaillaan. Lue asiasta lisää tästä