20 joulukuun, 2022 |

Kuntoutujan oikeus valita terapeuttinsa -opas on päivitetty!

Olemme päivittäneet Kuntoutujan oikeus valita terapeuttinsa -oppaan vuoden 2023 mukaiseksi. Opas käsittelee valinnanvapautta kuntoutuksessa ja kumoaa virheellisiä ennakkoluuloja mm. lähetteen käytöstä.

Asiakkaan oikeus saada esimerkiksi lähete kuntoutukseen tai jo myönnetty lähete mukaan toiseen kuntoutuspaikkaan herättää usein kysymyksiä, ja vääriä tulkintoja. Kuntoutusyrittäjät julkaisi 2021 oppaan asiakkaille antamaan tietoa näiden oikeuksista. Oppaassa käydään läpi hyvinvointialueet, yksityinen terveydenhuolto, vakuutusyhtiöiden liikenne-, tapaturma- ja sairaskuluvakuutukset, työterveyshuolto, Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus ja Kelan kuntoutuspsykoterapia.

Kuntoutusyrityksen kannattaa lisätä opas verkkosivuilleen sekä jakaa oppaan tietoa asiakkailleen. Opas on helppolukuinen, ja siinä on käyty läpi eri kuntoutustilanteita. Oppaan on kirjoittanut Kuntoutusyrittäjien lakimies Juhani Saarinen.

Lataa opas maksutta täältä.