20 kesäkuun, 2022 |

Kuntoutusyrittäjältä kuntoutusyrittäjälle – ryhmätyönohjauksesta iloa yrittäjyyteen!

Oletko miettinyt, että tarvitsisit vertaistukea yrittäjyyteen?
Haluaisitko paneutua omaan jaksamiseesi, palveluidesi laatuun, uusien ideoiden viemiseen käyttöön tai työyhteisön haasteisiin?
Mietitkö kuinka voisit olla parempi johtaja tai yrittäjä? Entä kuinka voisit viedä yritystäsi eteenpäin?

Elokuussa aloitamme ensimmäistä kertaa Kuntoutusyrittäjältä kuntoutusyrittäjälle -työnohjausryhmän. Ryhmänohjaajina toimivat Kuntoutusyrittäjien työnohjaajapankin työnohjaajat. Ryhmässä keskustellaan ja vaihdetaan kokemuksia kehittämismyönteisessä ilmapiirissä ja tutustutaan eri teemojen tiimoilta työnohjauksen menetelmiin. Samalla eri terapia-alojen yritysten välillä synnytetään yhteistä ajatusten vaihtoa. Ryhmän sisällöt on rakennettu niin, että se sopii sekä työnantajana toimivalle että pelkästään itsensä työllistävälle yrittäjälle, millä tahansa terapia-alalla.

Ryhmä on avoinna kaikille Kuntoutusyrittäjien jäsenille, jotka ilmoittautuvat lomakkeen kautta. Otamme ryhmään max. 20 henkilöä. Tarkoitus on, että sama ryhmä sitoutuu koko 8 kerran prosessiin. Kokoontumiset järjestetään kerran kuussa, aina etäyhteydellä.

Ilmoittaudu ryhmään tästä. Ilmoittautuminen ryhmään päättyy 10.8.2022.

Tapaamisissa otetaan huomioon tietosuoja sekä salassapitoasiat. Ryhmässä käytetään kevyitä ennakkotehtäviä ja harjoitellaan reflektointia oppimispäiväkirjan avulla.

Työnohjausryhmään osallistuminen on jäsenille maksutonta. Projektia tukee Suomen Yrittäjien kehittämissäätiö SYKE.

Mikäli sinulla on kysyttävää ryhmästä, voit kysyä lisää Kuntoutusyrittäjien koordinaattorilta Oili Paaskoskelta (oili.paaskoski@kuntoutusyrittajat.fi).

Alustava aikataulu:

19.8.2022 klo 9-10.30 Aloitustapaaminen: Mitä ryhmätyönohjauksessa tehdään? Mitä työnohjaus on? Mitä toivotaan?

16.9.2022 klo 9-10.30 Palvelun laadun toteutus ja mittaaminen: Miten saada palvelu vastaamaan kuntoutujien ja rahoittajien odotuksia?
Marja Liisa Liimatta

14.10.2022 klo 9-10.30 Työtehtävien johtaminen: Miten johtaa yritystä kohti sen tavoitteita?
Susanna Holmi

18.11.2022 klo 9-10.30 Ideasta myytäväksi palveluksi: Miten luoda uusia tuotteita ja ottaa ne käyttöön yrityksessä?
Mari Tynkkynen

16.12.2022 klo 9-10.30 Työsuojelu ja työyhteisön johtaminen: Miten johtaa omaa ja muiden työturvallisuutta, yhteistyövalmiuksia ja työhyvinvointia? Miten pyöritän omaa verkostoani?
Tuija Martikainen

13.1.2023 klo 9-10.30 Haasteet ja esteet henkilötasolla työssä: Miten hoitaa henkilöön menevät, haastavat tilanteet työnantajana tai yhteistyökumppaneiden kanssa?
Tuija Bäck

16.2.2023 klo 9-10.30 Oma jaksaminen: Kuinka yrittäjänä voin työssäni mahdollisimman hyvin?
Nina Pyykkönen

17.3.2023 klo 9-10.30 Lopetustapaaminen: Prosessin reflektointi ja purku