31 toukokuun, 2023 |

Kuntoutusyrittäjien edustus Tuki- ja liikuntaelinliitto Tule ry:n hallituksessa jatkuu

Maanantaina 29.5.2023 sääntömääräisessä liittokokouksessa valittiin uusi hallitus. Kokouksessa valittiin liiton varapuheenjohtaja vuosille 2023-2025 ja hallituksen varsinaiset jäsenet kaudelle 2023-2024.

Tuki- ja liikuntaelinliitto Tule ry valitsi sääntömääräisessä liittokokouksessaan 29.5.2023 uuden hallituksen. Kuntoutusyrittäjät on Tule ry:n jäsenjärjestö, ja edustuksemme hallituksessa jatkuu, kun toiminnanjohtaja Satu Grekin valittiin jatkamaan hallituksen jäseneksi kaudelle 2023-2024.

Yhdistyksen nykyinen varapuheenjohtaja, Suomen Luustoliiton toiminnanjohtaja Ansa Holm ei asettunut enää ehdolle, joten liittokokous valitsi uudeksi varapuheenjohtajaksi johtaja Riikka Shemeikan Kuntoutussäätiöstä.

Uusina jäseninä hallituksessa aloittavat ylilääkäri, fysiatrian erikoislääkäri Kari Hurskainen (Suomen Fysiatriyhdistys), erikoistutkija Johanna Kausto (Työterveyslaitos) ja
kuntoutusalan asiantuntija Outi Töytäri (Suomen Nivelyhdistys). Hallituksen puheenjohtajana jatkaa entinen kansanedustaja, fysioterapeutti Noora Koponen, ja jäseninä vastaava järjestöasiantuntija Mirva Kiiveri (Invalidiliitto), työfysioterapeutti Maija Paukkunen (Työfysioterapeutit), toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio (Selkäliitto) sekä liiketoimintajohtaja Heli Vehkala (Huoltoliitto).

Tuki- ja liikuntaelinliitto Tule ry on vuonna 2000 perustettu jäsenyhteisöjensä valtakunnallinen yhteistyöjärjestö.  Liitto toimii tuki- ja liikuntaelinten terveyden ja toimintakyvyn edistämiseksi sekä tule-sairauksien ja niistä aiheutuvien ongelmien vähentämiseksi. Jäseninä on 18 valtakunnallista tuki- ja liikuntaelinterveyden kansalais-, potilas-, asiantuntija- ja ammattilaisjärjestöä, joissa on yhteensä noin  59 000 henkilöjäsentä tai toimijaa.