10 elokuun, 2023 |

Uusi jäsenetu ja jäsenwebinaari: Kuntoutusyrittäjien jäsenet ovat nyt Avainlippu-yrityksiä

Kuntoutusyrittäjät on liittynyt jäseneksi Suomalaisen Työn Liittoon. Liitto tunnetaan pääasiassa Avainlipusta, jonka kaikki Kuntoutusyrittäjien jäsenyritykset saavat tätä myötä käyttöönsä jäsenmaksuun sisältyvänä jäsenetuna.

Mikä Suomalaisen Työn Liitto ja Avainlippu?
Avainlippu on arvostettu brändi ja tunnettu alkuperämerkki, joka kertoo yrityksen asiakkaille yhdellä silmäyksellä siitä, että tuote on valmistettu Suomessa tai palvelusi on kotimaista alkuperää ja luo työtä Suomeen. Avainlippu on myönnetty tuhansille tuotteille ja palveluille, ja peräti 71% Avainlipun tuntevista sanoo sen vaikuttavan ostopäätökseen.

Suomalaisen työn liitto järjestää myös maksuttomia yrittäjyyskoulutuksia ja infotilaisuuksia jäsenilleen esimerkiksi vastuullisuuteen, verkkokauppaan, sosiaalisen median hyödyntämiseen, merkkien käyttövinkkeihin ja tutkimustuloksiin liittyen. Tilaisuudet järjestetään pääsääntöisesti Teamsin kautta. Kuntoutusyrittäjien jäsenet voivat suoraan ilmoittautua koulutuksiin STL:n sivuilla – muistathan mainita ilmoittautumisessa, että olet Kuntoutusyrittäjien jäsen!

Avainlippua ja siihen liittyviä valmiita viestintämateriaaleja voit hyödyntää yrityksesi viestinnässä, markkinoinnissa ja tuotepakkauksissa.
Kuntoutusyrittäjät on mukana myös Sinivalkoinenvalinta.fi-palvelussa, joka on kaikkien Avainlippu- ja Design from Finland- tuotteiden ja palveluiden sekä yhteiskunnallisten yritysten hakupalvelu. Voit katsoa Kuntoutusyrittäjien profiilia Sinivalkoisessa valinnassa täältä.

Miten saan Avainlipun käyttööni?
1. Avainlippu-logot eri kielillä (suomi/ruotsi/englanti), väreillä ja pohjilla sekä erilaiset Avainlippuun liittyvät some-materiaalit löydät Kuntoutusyrittäjien jäsensivuilta täältä. Voit ladata logot koneellesi verkkosivuja ja somea varten. Huomaa, että Avainlippu on käytettävissä vain yrityksille, jotka ovat täysin suomalaisessa omistuksessa.
2. Avainlipun viralliset hashtagit ovat #avainlippu ja #onhansiinäavainlippu. Käytä näitä viestinnässäsi.
3. Kerro henkilökunnallesi, jälleenmyyjillesi ym. Avainlipusta sekä jaa aineistoja. Järjestä heille tarvittaessa info aiheesta.
4. Voit laittaa Avainlipun näkyville toimipisteeseesi. Jäsensivujen Avainlippu-osiosta löydät vektoroidut logot ja painotuotteiden aineistot, kuten ulkotarrat ja julisteet.

Mikäli Avainlipusta herää kysymyksiä, ole yhteydessä Kuntoutusyrittäjien toimistoon (info@kuntoutusyrittajat.fi) tai koordinaattori Oili Paaskoskeen (oili.paaskoski@kuntoutusyrittajat.fi). Kuntoutusyrittäjät hallinnoi jäsenyyttä Suomalaisen Työn Liiton kanssa, joten Kuntoutusyrittäjien asiantuntija osaa vastata kysymyksiin todennäköisesti parhaiten.

Jäsenwebinaari Avainlipun käytöstä pe 22.9. klo 9-10

Kuntoutusyrittäjät järjestää yhdessä Suomalaisen Työn Liiton kanssa jäsenwebinaarin Avainlipusta perjantaina 22.9. klo 9-10. Webinaari tallennetaan, ja tallenne on myöhemmin katsottavissa jäsensivuilta. Webinaarissa käydään läpi, mikä Avainlippu on, ja miten jäsenyritykset voivat sitä käyttää.

Ilmoittaudu webinaariin tästä.