19 marraskuun, 2019 |

Kuntoutusyrittäjien uusi hallitus on valittu

Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n vuosikokous valitsi yhdistykselle uudet hallituksen jäsenet sekä uuden puheenjohtajan 19.11.2019 pidetyssä kokouksessa.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin kokkolalainen Anna Nurmi-Lehto vuosille 2020-2021. Nurmi-Lehto on aiemmin toiminut yhdistyksen hallituksessa vuodet 2015-2016 ja 2018-2019. Hän on kokkolalaisen Medirex oy:n toimitusjohtaja.

Kaksivuotiskaudelle hallituksen jäseniksi valittiin myös Laura Eyvindson Sipoosta sekä Katja Sohlberg Espoosta. Eyvindson on SmartFysion yrittäjä, Sohlberg puolestaan toimii Suomen Fysiogeriatrian toimitusjohtajana. Eyvindsonin varajäseneksi valittiin Riku Laine Fysiopalvelu Easymove Oy:stä Oulusta. Sohlbergin varajäseneksi puolestaan valittiin Taru Nevavuori Musiikkiterapia Melodiasta.

-On suuri ja innostava kunnia päästä johtamaan Kuntoutusyrittäjien työtä juuri nyt, kun sotea veivataan jälleen. Kuntoutusyrittäjät ovat etulinjassa ajamassa kuntoutuksen etuja ja haluamme olla mukana kehittämässä tulevaisuuden sotea alan edelläkävijöinä, Nurmi-Lehto kertoo ja jatkaa:

-Haluan erityisesti lisätä toimialan näkyvyyttä ja vaikuttavuutta. Kaikkien jäsenten yhteisenä edunvalvojana Kuntoutusyrittäjät ry on paras mahdollinen toimija ajamaan koko alan etua.

Yhdistyksen hallituksen jäsenet valitaan tehtävään kaksivuotiskausille siten, että puolet jäsenistä on erovuorossa kunakin vuonna. Viime vuonne valitut, vielä toisen vuoden hallituksessa jatkavat varapuheenjohtaja Sanna Pennanen (Tmi Sanna Pennanen), jäsen Terhi Enjala Keravan Lääkintävoimistelusta, Maikku Tammisto Toimintaterapia Tammisto Oy:stä sekä Arja Piironen Fysioterapia Virike Ky:stä. Varajäseninä jatkavat Mika Mustonen Fysio MM:stä, Elina Kimpanpää Tyrvään Fysioterapiasta sekä Sirpa Heikkinen Limingan Fysikaalisesta hoitolaitoksesta.

Nykyinen puheenjohtaja Mikko Utecht, hallituksen jäsen Vesa Karppinen sekä varajäsen Suvi Thornley jättävät hallitustehtävät vuoden lopussa.

Suomen Kuntoutusyrittäjät ry on kuntoutusalan yrittäjien eduvalvontajärjestö, jonka tavoitteena on parantaa ja kehittää kuntoutusalalla toimivien yrittäjien ja yritysten toimintaedellytyksiä. Kuntoutusyrittäjät ovat fysio-, toiminta-, psyko-, puhe-, musiikki-, ravitsemus- ja ratsastusterapeutteja. Heistä suurin osa on 1-3 henkeä työllistäviä, paikallisia yrityksiä. Kuntoutusyrittäjät ry on Suomen Yrittäjien jäsen. Jäsenenä pystymme vaikuttamaan ja toimimaan kuntoutusalan asiantuntijana.