6 elokuun, 2020 |

Satu Grekin Kuntoutusyrittäjien uudeksi toiminnanjohtajaksi

Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu HTM Satu Grekin (42). Hän siirtyy Kuntoutusyrittäjiin Suomen Yrittäjien elinkeino- ja kilpailuasioiden päällikön tehtävästä. Grekin aloittaa Kuntoutusyrittäjissä 1.9.

– Kuntoutus hyödyttää kaikkia. Kun henkilön toimintakykyä pystytään palauttamaan tai ylläpitämään, se hyödyttää koko yhteiskuntaa. Mitä enemmän kuntoutusalalla toimii yrityksiä, sitä helpommin ihmiset pääsevät kuntoutuspalveluihin, sanoo Grekin.

Vaikuttaminen parhaillaan lausuntokierroksella olevaan valtakunnalliseen sote-uudistukseen on Kuntoutusyrittäjien tärkeä tehtävä. Grekinillä on pitkä kokemus vaikuttamisesta kotimaisten kasvollisten pk-yritysten puolesta.

-Yrittäjyys on mielestäni ammateista arvostettavin, sillä se on sitoutunein tapa auttaa asiakasta, ja omaehtoinen keino hankkia elanto niin yrittäjälle kuin tämän henkilöstöllekin. On kunnia saada seuraavaksi vaikuttaa kuntoutusalan yrittäjyyden puolesta, iloitsee Grekin nimityksestä.

Grekinin mukaan sote-uudistus edistää terveyttä, jos kuntoutusyrittäjät pidetään mukana. Suomen Kuntoutusyrittäjät ry on Suomen Yrittäjien toimialajärjestö, ja järjestöt yhdessä vaikuttavat, että yrittäjyys ja yritykset voivat olla terveydenhuollon ammattilaisten uravaihtoehtoja myös tulevaisuudessa.

– Soten järjestämisessä pitää kaikin keinoin tukea sitä, että asiakkaat pääsevät palveluihin. Hyviä keinoja ovat palvelusetelit ja julkiset hankinnat siten, että tietoisesti otetaan mukaan useita ja pieniäkin palveluntuottajia, vinkkaa Grekin.

Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Anna Nurmi-Lehto toivottaa Grekinin lämpimästi tervetulleeksi yhdistyksen palvelukseen.

– Koko sote-kenttä, eikä vähiten yrittäjät, on aikamoisessa turbulenssissa. Nyt jos koskaan, kantti ja maltti punnitaan, mihin suuntaan sote-yrittäjyys menee. Odotamme Satulta vahvaa panosta vaikuttamiseen valtakunnan tasolla, mutta myös hengen luomiseen jäsenistömme keskuudessa, Nurmi-Lehto sanoo.

Lisätietoja:

Satu Grekin, toiminnanjohtaja 1.9. alkaen, p. 050 550 3488