26 marraskuun, 2022 |

Suuri sote-seminaari 25.1.2023

Kaupallinen yhteistyö

Kuntoutusyrittäjät järjestää yhdessä Suomen Yrittäjien ja sen sote-toimialajärjestöjen kanssa Suureen sote-seminaarin 25.1.2023!

Sote-uudistuksen tavoitteet asetettu saavutettaviksi. Tähän tarvitaan strategista ja joustavaa yhteistyötä yli sektorirajojen. Tässä seminaarissa kohtaavat yksityinen ja julkinen sote-sektori sekä valtiovalta.
Pohdimme kuinka hyvinvointialueet kantavat järjestämisvastuun ja miten tuotantovastuuta voidaan kantaa yhdessä. Se takaa paremmat palvelut. Paikkoja on rajoitetusti, joten lue lisää tapahtumasta ja ilmoittaudu mukaan nyt!

Kuntoutuksen oma slotti seminaarissa

Toimintakykyinen ihminen on joka alueen ihanneasukas

Kuntoutuksella ylläpidetään, palautetaan tai kehitetään ihmisen toimintakykyä – jokaisen oman lähtötason pohjalta. Kuntoutus mahdollistaa työntekoa kuntoutujalle itselleen ja tämän lähipiirille.

Tässä osiossa on kolme näkökulmaa:

Yrittäjä ja työnantaja Matti Kilpeläisen huono vointi oli kaataa sekä Matin että tämän yrityksen, ja sen mukana työpaikat. Psykoterapian ansiosta Matin sekä yrityksen toimintakyky ja työpaikat ovat yhä olemassa.

Päijät-Hämeen hyvinvointialueen johtaja Petri Virolainen on julkisuudessa puhunut hyvinvointialueiden kestämättömästä taloudesta. Karsitaanko kuntoutuksesta, syrjäseuduilta, vai parannetaanko hallinnon tehoja?

Kokkolalainen Medirex pitää keskipohjanmaalaisten toimintakyvystä huolta. Toimitusjohtaja Anna Nurmi-Lehto kertoo esimerkkejä Medirexin asiakkaista – voiko ihminen luottaa, että hyvinvointialue on järjestää kuntoutuksen?”

Keskustelua vetää Kuntoutusyrittäjien toiminnanjohtaja Satu Grekin