Kategoriat
huhtikuu 1, 2019

Turvallista viestintää kuntouttajan ja asiakkaan välillä

Kaupallinen yhteistyö

 

Esitietolomake, kipumittari, toimintakykymittari, riskitekijäkysely tai etäkuntoutus. Kaikkia näitä, samoin kuin lukuisia muita lomakkeita, yhdistävä asia on tietoturvallinen viestintä. Asiakkaan ja terveydenhuollon ammattilaisen välinen viestintä on ehdottomasti luottamuksellista. Sen pitää tapahtua tietoturvallisesti.

Navisec Health on juuri tähän tarpeeseen kehitetty työkalu. Se on viestintäalusta, jonka avulla ammattilaiset voivat kommunikoida asiakkaidensa kanssa tietoturvallisella tavalla.

”Palvelun avulla terveydenhuollon yritys voi muuttaa perinteisiä prosessejaan digitaaliseen muotoon”, palvelun kehittäneen Navicren toimitusjohtaja Olli Venemies sanoo.

Navisec Health toimii nettiselaimen kautta missä ja milloin vain. Erillisiä sovelluksia ei tarvitse asentaa. Palvelu mahdollistaa asiakkaan tunnistamisen etänä verkon kautta.

Vahva tunnistus lisää turvallisuutta

”Jos terapeutti tuottaa etäpalveluita asiakkaillensa, verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen kautta toteutettu vahva tunnistus on tarpeellinen”, Venemies sanoo.

Palvelussa asiakkaan henkilöllisyys todennetaan rekisteröitymisen yhteydessä. Rekisteröitymisen jälkeen asiakas saa palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan, joilla hän kirjautuu palveluun sisälle.

Vaikka Navisec Health ei ole mobiililaitteen sovellus, se toimii hyvin kännykällä.

”Se toimii kaikilla päätelaitteilla. Ajattelemme niin, että loppuasiakkaat käyttävät palvelua todennäköisesti kännykällä ja tämän vuoksi palvelu on mobiilioptimoitu”, Venemies kertoo.

Sopii kaikkeen viestintään

Jokainen yritys on omanlaisensa, ja haluaa myös näyttää omalta itseltään. Navisec Healthin visuaalisen ilmeen jokainen yritys voi mukauttaa oman ilmeeseensä sopivaksi.

Navisec Healthissa viestintä voi olla tekstiä, kuvia tai videoita. Käyttöliittymä muistuttaa yleisesti käytettyä WhatsApp -sovellusta, joten palvelun käytön omaksuu nopeasti.

Yksi osa viestiä voi olla lomakkeen täyttöpyyntö. Palvelussa on valmiiksi rakennettuna 30 erilaista lomaketta. Jos sopivaa ei löydy, lomakkeita voi rakentaa itse lisää lomaketyökalun avulla.

”Lomaketyökalu antaa terapeutille uudenlaisia välineitä tiedon keräämiseen ja mittaamisen. Lomakkeiden avulla voidaan mitata esimerkiksi terapian vaikuttavuutta tai laatua”, Venemies sanoo.

Hän pitää tärkeänä palvelun kytkemistä yrityksen muihin tietojärjestelmiin.

”API-rajapinta mahdollistaa sen. Navisec Health voidaan integroida esimerkiksi osaksi yrityksen käyttämää potilastietojärjestelmää siten, että palveluun kirjaudutaan potilastietojärjestelmän tunnuksilla.”

Lue lisää tai varaa maksuton etäesittely health.navisec.fi


Kategoriat