22 kesäkuun, 2021 |

Jäsentarina: Lieksan Ortofysio edistää aktiivisempaa elämäntapaa

Yrittäjä ja fysioterapeutti Jari Mikkonen ei olisi lukioikäisenä uskonut, että hänellä olisi vielä tulevaisuudessa oma yritys ja kaksi kuntosalia.

Lieksan Ortofysio on Mikkosen silmäterä, jonka hän perusti vuonna 2015. Yrityksen toimialaa ovat terveysliikunta ja kuntoutus. Tiimiin kuuluu kaksi fysioterapeuttia, yksi hieroja ja yksi asiakaspalvelija.

– Olemme erikoistuneet fysioterapian puolella tuki- ja liikuntaelinvaivoihin. Vuosien varrella olemme entistä enemmän panostaneet ennaltaehkäisevään hoitoon ja asiakkaiden aktiiviseen elämäntapaan, Mikkonen kertoo.

Lieksan Ortofysio viettää tänä vuonna 6-vuotissynttäreitä, mutta Mikkosella itsellään on jo 20 vuoden kokemus alalta.

– Päädyin kuntoutusalalle vähän sattumien kautta. Olin nuorena eräässä hoitoalan kesätyöpaikassa ja johtava hoitaja kertoi minun tulevan hyvin toimeen ihmisten kanssa ja että olenko harkinnut ryhtyväni töihin hoitoalalle. Olen aina ollut liikunnallinen ja kuntoutusala tuntui sopivalta alalta, joten aloin opiskelemaan fysioterapeutiksi, Mikkonen muistelee ja jatkaa.

– Ammatissani on parasta, kun saan nähdä asiakkaan onnistuvan ja saavuttavan taas itsevarmuutta liikkumisen suhteen.

Kuntoutusalan palvelujen keskittäminen on kaksiteräinen miekka

Mikkonen kokee, että kuntoutusalan palvelut siirtyvät entistä enemmän isojen yrityksen tehtäväksi. Se on hänen mukaansa kaksiteräinen miekka, jossa on hyvät ja huonot puolet.

– Kuntoutuspalvelujen keskittäminen tuo vakautta, se lisää resursseja ja uudistaa alaa. Kolikon kääntöpuolena keskittäminen voi toisaalta yksipuolistaa palveluja. Asiakkaiden näkökulmasta tarkasteltuna mitä dominoivampi yritys on kyseessä, sen paremmin se näkyy hinnoittelussa.

Vaikka kuntoutusala on tällä hetkellä muutoksen kourissa, nähtävissä on silti paljon positiivisia asioita.

– Tietotaito lisääntyy alalla jatkuvasti ja tuntuu, että ammattilaiset seuraavat tarkasti, mitä muualla maailmassa tapahtuu ja mikä on siellä kovassa nosteessa. Tällaiset asiat tulevat nopeasti myös Suomeen.

Lieksan Ortofysio on ollut Suomen Kuntoutusyrittäjien jäsenyhdistys vuoden 2021 alusta lähtien. Tähän mennessä ei ole vielä tullut ongelmatilannetta, jossa olisi tarvinnut turvautua Kuntoutusyrittäjien apuun.

– Olen seurannut aktiivisesti Kuntoutusyrittäjien koulutustarjontaa. Webinaarien keskustelujen aiheet ovat olleet juuri sitä, mitä niiden luvataan olevan. Olen saanut tarvitsemaani tietoa webinaareista, kun olen sitä tarvinnut, Mikkonen kehuu.

Mikkonen uskoo, että Kuntoutusyrittäjien jäsenyrityksenä on mahdollisuus vaikuttaa asioihin myös suuressa mittakaavassa. Siksi hän suosittelee yrittäjää liittymään jäsenyritykseksi. Toinen hyvä syy on mahdollisuus verkostoitua alalla.

Lieksan Ortofysio Oy

___________________________________________________________

Meitä on nyt enemmän kuin koskaan! Yhdessä olemme vahvemmat vaikuttajat, ja merkityksellinen verkosto. Tutustu jäsenyrityksiin jäsentarinoiden kautta, somessa ja tapahtumissamme.

Kuntoutusyrittäjien jäseniä on nyt ennätysmäärä koko 49-vuotiaan historian aikana: meitä on nyt 936 yritystä, yrittäjää tai toimipaikkaa. Opiskelija- ja seniorijäsenet mukaan lukien meitä on 974.

Kiitos että olette mukana! Seuraa meitä somessa ja kutsu kaverisikin. Jos uusi liittyvä jäsen merkitsee liittymishakemuksessaan sinut suosittelijaksi, saat meiltä pienen muistamisen.

Jäsenyys antaa sinulle:

• Käytännönläheisen ja kuntoutusta tuntevan lakineuvonnan
  • Potilasasiamiehen yrityksellesi
  • Vaikuttamista ja edunvalvontaa valtakunnallisesti sekä alueittain
  • Tietoa yrittäjyyteen vaikuttavista muutoksista
  • Veloituksetonta Yrittäjyyskoulutusta
  • Mahtavat kumppaniedut
  • Jäsenwebinaarit kuukausittain
  • Paikan ja alustan, mitä kautta verkostoitua ja vaikuttaa
  • Alennukset Kuntoutuskouluttajien koulutuksista

Ja paljon muuta. Olemme aina oikea paikka olla yhteydessä kuntoutukseen tai yrittäjyyteen liittyvissä asioissa, joten ole yhteydessä ilman kynnystä!

Liity nyt! Liittymällä viimeistään 20.8. loppuvuoden jäsenmaksusi on vain 1/3 koko jäsenmaksusta.

Liity jäseneksi täällä!