6 syyskuun, 2022 |

Kelan kilpailutus, pakotteet ja mitä täytyy tehdä ennen sopimusta

Kela edellyttää pakotteiden noudattamista ja todistusta siitä

Todistusasiakirja, joka on allekirjoitettava jokaisesta tarjouksesta erikseen, löytyy hankintapäätöksen liitteistä. Liittet on kerätty yhden linkin taakse. Linkki löytyy palveluntuottajan tarjouskilpailussa käyttämästä sähköpostiosoitteesta.

EU-pakotteet vakuutuslomake on yksi näistä liitteistä.

Kela on koonnut hyväksytyltä palveluntuottajalta edellytettävät toimenpiteet yhteen kirjeeseen otsikolla ”Ohjekirje palveluntuottajille”

Ohjekirjeeseen on kerätty kuusi eri asiaa, joista palveluntuottajan on huolehdittava, jotta Kela lopulta allekirjoittaa sopimuksen tämän kanssa. Kohdat ovat siis pakollisia! Kohdat lyhyesti seuraavasti:

1. EU:n uudet pakotteet ja vakuutuslomake on toimitettava sähköpostitse allekirjoitettuna Kelalle jokaisesta tarjouksesta (määräaika fysio- ja toimintaterapiassa 9.9.2022)

2. Uuden perustettavan yhdistyksen tiedot on toimitettava Kelalle, mikäli tarjous jätettiin sellaisen nimissä. Määräaika fysio- ja toimintaterapiassa 18.9.2022 klo 23.59 mennessä.

3. Rekrytoitavien terapeuttien tietojen toimittaminen Kelaan sähköpostitse. Terapeuttien on täytettävä vaatimukset 18.9.2022 klo 23:59 mennessä, johon mennessä tiedot on myös toimitettava Kelalle.

4. Mahdolliset puuttuvat yhteystiedot on toimitettava Kelalle sähköpostitse viimeistään 30.11.2022 klo 23:59.

5. Palveluntuottajille on järjestetty Kelan toimesta koulutus 30.11.2022 klo 8.00 –  10.30. Kela avaa koulutukseen ilmoittautumisen myöhemmin täällä.

6. Kela alkaa käsittelemään palveluntuottajien ilmoittamia sopimusmuutoksia 1.1.2023 alkaen! Tämä on Kuntoutusyrittäjien mielestä sikäli valitettavaa, että sopimus tulee voimaan jo aiemmin. Näin ollen meidän mielestä olisi ollut perusteltua, jos Kela olisi alkanut käsittelemään sopimusmuutoksia heti sopimuksen voimaan tultua. Kelan tulkinta aiheesta kuitenkin on, että muutoksia käsitellään vasta ensi vuoden alusta.

Webinaari 9.9.2022

Kuntoutusyrittäjät järjestää webinaarin Kelan kilpailutuksesta 9.9.2022 klo 9-10.30. Tilaisuus on katsottavissa myöhemmin samasta linkistä. Ilmoittautuminen löytyy tästä osoitteesta.

Tsemppiä kaikille kilpailutukseen osallistuneille!