27 tammikuun, 2022 |

Kuntoutusyrittäjät mukana ”Vuoden toimialajärjestö”-kisan finaalissa!

Kuntoutusyrittäjät on edennyt TOP 5 joukkoon  ”Vuoden Toimialajärjestö”-kilpailussa!

Suomen Yrittäjät on valinnut meidät ”Vuoden toimialajärjestö” -kilpailun finaaliin, eli viiden parhaan toimialajärjestön joukkoon!

Suomen Yrittäjät palkitsee vuosittain yhden noin 60:stä toimialajärjestöstään Vuoden toimialajärjestöksi. Vuoden toimialajärjestö palkitaan Suomen Yrittäjien Vaikuttajafoorumissa 23.–24.4. Silja Europalla.

Kunniamaininnan valintakriteerit ovat seuraavat:

– Toimialajärjestön edustavuus toimialalla ja järjestäytymisaste
– Toimialajärjestön edunvalvonnan vaikuttavuus
– Toimialajärjestön viestintä
– Yhteistyö keskusjärjetön kanssa
– Toimialajärjestön oman toiminnan kehittäminen

Palkinnon myöntämisen tavoitteena on nostaa toimialajärjestön työn arvostusta ja kannustaa hyvien esimerkkien levittämistä koko toimialakenttään.

Viiden finalistin joukko on:

Kirjakauppaliitto ry
Lääkäripalveluyritykset ry
Suomen Kiinteistönvälittäjät ry
Suomen Kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys SKY ry
Suomen Kuntoutusyrittäjät ry

Jäsenmäärä on suurempi kuin koskaan Kuntoutusyrittäjien 50-vuotisen historian aikana

Kuntoutusyrittäjät on innnoissaan finaalipaikasta. Hakemuksessaan Kuntoutusyrittäjät perusteli hakeutumistaan Vuoden toimialajärjestöksi seuraavasti:

• Kehitimme toimintaa 2021 luomalla uuden strategian. Visionamme on nyt: ”Teemme Suomesta hyvän maan toimia kuntoutusalan yrittäjänä!”
  • 4 strategista tavoite toteuttaa missiotamme: ”Vaikutamme vahvimmin kuntoutuksen puolesta alan yrittäjien kanssa”.
  • Strateginen tavoitteemme on personoidut jäsenpalvelut. Olemme perustamassa uutta jäsenpalvelua, työnohjaajapankkia entisten rinnalle. Vuosi 2021 sisälsi myös paljon vaikuttamista ja edunvalvontavoittoja. Esimerkiksi

1. Kelan terapioita ei siirretty hyvinvointialueille, vaan ne pysyvät toistaiseksi Kelassa.

2. Olemme vaikuttaneet lakisääteisen kuntoutuksen jatkumisen puolesta uimahallien ja kuntosalien suluista huolimatta. Saavutettu se, että lakisääteiset palvelut kuten kuntoutus on lähes kaikissa rajoitustoimissa rajattu ulos, ja terapiat voivat jatkua.

3. Vaikutamme palveluseteleiden ja hankinnan ehtoihin eri maakunnissa ja kunnissa, sekä käytäntöihin, joilla terapiaa pääsee antamaan kouluissa ja päiväkodeissa, tautitilanteesta huolimatta.

4. Vaikutettu ja saatu läpi myös työnantajan järjestämän fysioterapian verovapaus ilman lähetettä. Tällä tavoin jäsenten asiakashankintaa on edistetty.

Jäsenyrityksiä palvelimme toimintavuonna esim:
– järjestämällä turvallisuuskoulutusta uhkatilanteisiin (sillä kotikäyntejä ei resurssisyistä enää tehdä työparin kanssa vaan yksin)
– järjestämällä webinaarit sote-uudistuksesta, palveluseteleistä, uusista Kelan julkaisemista hankintailmoituksista ja monista muista
– Kuntoutusyrittäjäpäivät toteutettiin menestyksellä vuoden tauon jälkeen. Ohjelmassa tarjottiin jäsenille vaikuttamismahdollisuus suoraan STM:lle ja Kelan pääjohdolle.
– Toimialan tunnettuutta ja arvostusta nostimme palkitsemassa 25. kerran Vuoden Kuntoutusyrittäjän, joka edusti ensi kerran muuta ammattiryhmäämme kuin fysioterapeutteja.

Finaalipaikka on hieno alku Kuntoutusyrittäjien 50-vuotisjuhlavuodelle!