11 toukokuun, 2023 |

Sinikka Kilpikoskelle Timanttinen Yrittäjäristi 50 vuoden yrittäjyydestä

Timanttiristi timanttiselle kuntoutusyrittäjälle

Terveystieteiden tohtori Sinikka Kilpikoski aloitti yli viisi vuosikymmentä sitten nuorena lääkintävoimistelijana työpaikkojen luomisen: Ensin hän työllisti itsensä. Hän taisteli 70-luvulla korkeinta oikeutta myöten luvan perustaa yksityinen kuntohoitolaitos. Kun lupa vihdoin tuli, perusti hän Tampereen Kuntohoito Oy:n työllistämään muitakin.

Timanttisen Yrittäjäristin luovuttivat 10. toukokuuta Suomen Kuntoutusyrittäjät sekä Keski-Suomen Yrittäjät. Ansiomerkki luovutettiin Vaajakosken Kuntohoidon kevätjuhlassa 10. toukokuuta. Terveystieteiden tohtori Sinikka Kilpikosken ansiot 50 vuoden yrittäjätyöstä palkittiin Suomen Yrittäjien Timanttiristillä.

– Sinikka, sinun kanssasi olemme kokeneet monenlaista – kiivenneet jopa Kilimanjarolle, kuvasi Keski-Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Jari-Pekka Koponen onnittelupuheessaan Sinikan pelottomuutta.

Muissa onnittelupuheenvuoroissa mainittiin, miten Sinikan osaaminen oli kuntouttanut perheenjäsenen vain kahdella käynnillä. Lisäksi MacKenzie-menetelmän tuonti Uudesta Seelannista sekä sen kouluttaminen Suomeen on kehittänyt kuntoutusta sekä diagnosointia valtavasti.

Yrittäjä ja vaikuttaja

Sinikkaa kiitettiin myös aktiivisuudesta paikallisen yrittäjäyhdistyksen perustamisessa. Jyvässeudun Yrittäjien puheenjohtaja Päivi Leminen kiitti entistä työtoveriaan Sinikkaa, miten hän nuorena äitinä jaksoi tehdä yrittäjyysvaikuttamistakin.

Päivi Leminen kiinnittää Yrittäjäristiä Sinikan rintaan. Taustalla Juuso Kilpikoski ikuistaa hetkeä

Tämä ei ole ensi kerta kun Sinikan poikkeuksellisuus yrittäjänä saa tunnustusta:

Elokuussa 2022 Sinikan ansiot kuntoutuksen kehittämisessä sekä yrittäjyydessä palkittiin Kuntoutusyrittäjien elämäntyöpalkinnolla (Katso video ja lue uutinen Sinikan elämäntyöstä)

– Kiitos Kuntoutusyrittäjille, puolisolle ja perheenjäsenille, aloitti palkittu Sinikka itse kiitospuheensa. Työntekijät ovat äärimmäisen tärkeitä, Sinikka jatkoi, ja kiitti Perttiä, Petteriä, Petraa, Tuulaa ja Juusoa ruusulla sekä lahjalla.

Kuvassa vasemmalta: Tuula Pirttimäki, Sinikka Kilpikoski, Pertti Vehkavuori, Petteri Ruuskanen, Petra Pirttimäki ja Juuso Kilpikoski

Vaajakosken Kuntohoito Oy järjesti keväisen vastaanoton Vaajakosken Urheilutalossa kaikille vaajakoskelaisille, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Vastaanoton ohjelmassa oli jumppaa sekä tärkeää tietoa mm. sensomotoriikasta sekä iskiaskivun hoitamisesta McKenzie-menetelmällä.

Kuvassa vasemmalta: Satu Grekin, Kuntoutusyrittäjistä, Sinikka Kilpikoski, Sanna-Mari Jyräkoski ja Veli Puttonen Keski-Suomen Yrittäjistä, sekä Päivi Leminen Jyvässeudun Yrittäjistä.