4 maaliskuun, 2022 |

Tietoturvaloukkausten esimerkkiluettelo SOTE-yrityksille päivitetty

Sote-sektorin tietoturvaloukkausten esimerkkitilanteita täydennetty 1.3.2022

Tietosuojavaltuutetun toimisto on täydentänyt sote-alan henkilötietojen tietoturvaloukkausten esimerkkiluetteloa. Lue uutinen tästä linkistä.

Itse luetteloon ja toimintaohjeisiin tietoturvaloukkaustilanteessa pääsee käsiksi tästä linkistä.

Huomioi myös tietoturvasuunnitelmaan liittyen laadittu suppeampi Kuntoutusyrittäjien toimintaohje henkilöstölle tietoturvaloukkaustilanteissa.

Huomaa myös PK-yrityksille suunnatut alueelliset tietosuojaseminaarit

Tietosuojasta järjestetään maksuttomia seminaareja vielä Turussa 23.3, Oulussa 17.3 ja Jyväskylässä 29.3. Tarkoituksena on kehitää PK-yritysten tietosuojaosaamista.

Ohjelmassa näyttää olevan mm. tietoturvan suunnittelua (yleisesti, ei ilmeisesti sote-alan näkökulmast) ja tietoturvaloukkausten kouluttamista sekä rekisteröityjen oikeuksista kertomista.

Kuntoutusyrittäjät ei ole näissä tapahtumissa mukana, mutta PK-yrityksille suunnattuna ne saattavat kiinnostaa jäseniä. Tämä liittyy uutiskirjeessäkin aiemmin viitattuun julkiseen hankkeeseen osoitteessa tietosuojaapkyrityksille.fi