25 elokuun, 2023 |

Tunnetko rohkean Kuntoutusyrittäjän? Ilmoita hänet ehdolle Vuoden kuntoutusyrittäjäksi 2023 viimeistään 3.10.!

Tunnetko rohkean Kuntoutusyrittäjän?

Ilmianna hänet ehdolle Vuoden kuntoutusyrittäjäksi 2023 viimeistään 3.10.!

Vuoden kuntoutusyrittäjän mielestä yrittäjyys on kivaa ja se inspiroi muitakin!
Hänen yrityksensä tarjoaa puhe-, toiminta-, musiikki-, fysio- tai psykoterapiaa, tai muuta kuntoutusta. Hän on saattanut investoida, kasvaa, innovoida tai työllistää. Vuoden kuntoutusyrittäjä puhuu kuntoutuksen ja yrittäjyyden puolesta uudella tai aktiivisella tavalla, somessa tai kaduilla.

Vuoden kuntoutusyrittäjä saattaa olla pitkän linjan palveluntarjoaja, jonka ansioista alueen ihmisten toimintakyky pysyy yllä. Kenties hän on hyvä esihenkilö, joka saa työntekijänsä kukoistamaan, tai kenties yksinyrittäjä, joka luo luo itse oman työpaikkansa.

Ketä ajattelit lukiessasi tekstiä? Kirjoita hänen sekä hänen yrityksensä nimi tänne!

Vastausaikaa on 3.10. saakka!

Mikä on Vuoden kuntoutusyrittäjä -kunniamaininta?

Vuoden kuntoutusyrittäjäksi valitaan ansioitunut alan yrittäjä, joka toimii koko alan parhaaksi. Vuoden 2023 valintakriteereinä ovat rohkeus, uskallus ja innostus yrittäjänä olemiseen.

Päätöksen kunniamaininnan saajasta tekee Kuntoutusyrittäjien hallitus. Voittaja julkistetaan 9.11. Kuntoutusyrittäjäpäivillä Tampereella!

Lue lisää ja ilmoittaudu Kuntoutusyrittäjäpäiville tästä.

Osallistuminen Kuntoutusyrittäjäpäiville on jäsenille maksutonta!

Palkitsemisen tausta

Kuntoutusyrittäjät ry oli aiemmalta nimeltään Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset FYSI ry. Se valitsi 1995 – 2017 vuosittain Vuoden Fysioterapiayrittäjän tai -yrityksen.

Ensimmäinen Vuoden fysioterapeutti julkistettiin vuoden 1995 FYSI-päivillä, ja valinnasta muodostui vuosittainen perinne. Ensimmäisellä kerralla palkinnon sai kotkalainen fysioterapiayrittäjä Raija Liukkonen. Vuodesta 2014 lähtien Vuoden Fysioterapiayrittäjä on julkistettu syksyisin järjestettävillä FYSI-yrittäjäpäivillä.

Vuonna 2018 järjestömme nimi muuttui Kuntoutusyrittäjiksi. Samalla palkinnonsaajan titteli muutettiin Vuoden Kuntoutusyrittäjäksi. Vuonna 2020 palkintoa ei jaettu koronavirustilanteen vuoksi. Tittelin nykyinen haltija on Virike Oy:n Arja Piironen Lappeenrannasta.

Palkinnon rinnalla on vuosien saatossa jaettu myös erityisiä kunniamainintoja. 50-vuotisjuhlavuonna 2022 myönnettiin Vaajakosken Kuntohoidon Sinikka Kilpikoskelle elämäntyöpalkinto.

Vuonna 2021 myönnettiin ennakkoluulottomasta yhteistyöstä kunniamaininta Tuiran Fysioterapian Ville-Antti Jaakkolalle (alla kuvassa oikealla). Vuoden kuntoutusyrittäjänä 2021 palkittiin toimintaterapeutti Maikku Tammisto (vasemmalla).

Katso tästä aiemmat Vuoden kuntoutusyrittäjät.