12 toukokuun, 2023 |

Valvontalaki ja muut vuoden 2024 lakiuudistukset -webinaari

Valvontalaki ja muut 2024 lakimuutokset -webinaari

Kuntoutusyrittäjät järjestää jäsenwebinaarin 1.6.2023 klo 9.00 – 10.15 valvontalakiwebinaarin. Webinaarissa käsitellään lyhyesti myös vuoden 2024 muut lakiuudistukset, kuten asiakastietolaki ja laki potilas- ja sosiaaliasiavastaavista. Sote-valvontalaista voi lukea tästä uutisesta. Laki korvaa mm. nykyisen lain yksityisestä terveydenhuollosta.

Webinaariin voi ilmoittautua tästä linkistä. Webinaari on katsottavissa sekä Kuntoutusyrittäjien jäsensivuilta että itse webinaarilinkistä jälkikäteen.

Webinaarin alustava sisältö:

• Valvontalaki yleisesti – viranomaisvalvonta vähenee, omavalvonta lisääntyy
  • Valvontalain mukainen rekisteröityminen palveluntuottajaksi ja toimintayksiköksi
  • Yhteinen toimintayksikkö
  • Uusi pakollinen omavalvontasuunnitelma ja omavalvontaohjelma
  • Vanhusten ja vammaisten kanssa työskentelevien uusi rikostaustaote
  • Henkilöstön ilmoituskanava ongelmille sekä whistleblower -laki yli 50 hengen yrityksille (kts. Yrittäjät.fi uutinen ilmoittajansuojelulaista)
  • Asiakastietolaki
  • Laki sosiaaliasiavastaavista ja potilasasiavastaavista sekä potilasasiamiesvelvollisuuden poistuminen

Kysymyksiä otetaan webinaarin aikana vastaan YouTuben chat-kentässä sekä ruudussa näkyvässä sähköpostiosoitteessa. Ilmoittautuessa voi lähettää myös ennakkokysymyksiä.