20 toukokuun, 2021 |

Satu Grekin Tuki- ja liikuntaelinliitto TULE ry:n hallitukseen

Tuki- ja liikuntaelinliitto Tule ryn hallitus valittiin liittokokouksessa 19.5.

Kuntoutusyrittäjien toiminnanjohtaja Satu Grekin TULE ryn hallitukseen

TULE ryn sääntömääräinen liittokokous pidettiin ke 19.5. Hyväksyty toimintasuunnitelman mukaan vuonna 2022 Tule ry toimii strategiansa mukaisesti tuki- ja liikuntaelinterveyttä edistävän yhteiskunnan saavuttamiseksi ja toiminta painottuu Kansallisen Tule-ohjelman jalkauttamiseen. Painopisteenä on jalkauttaa tietoa sekä tietoa keinoista, joiden avulla päättäjät voivat osaltaan edistää tuki- ja liikuntaelinterveyttä.

– Palveluntuottajat näkevät, mitä TULE-ongelmaiset ihmiset tarvitsisivat, ja mikä jarruttaa ihmisiä saamasta apua vaivoihinsa, sanoo hallitukseen valittu Satu Grekin Kuntoutusyrittäjistä. TULE ry:lle Grekin tuo yksityisten palveluntuottajien näkökulman, sekä panosta vaikuttamiseen.

– Mahdollisimman toimintakykyinen ihminen on joka kunnan ihanneasukas, Grekin jatkaa. Kuntavaalien alla on tärkeää, että kuntoutukseen ohjaaminen ja kuntoutussuunnitelmien teko tapahtuisi kiireellisesti. Nyt näin ei ole.

Kuntoutus vaikuttaa, kun se päästään aloittamaan ajoissa. Kuntoutujalle pääsy palveluihin on vaikeaselkoista: Osan järjestää kunta, osan Kela, ja sairaanhoitopiireillä, ja lisäksi vakuutusyhtiöillä ja ihmisellä itsellään on rooli.

– Kunta on se, jolla on suurin intressi huolehtia kuntalaistensa nopea pääsy TULE-vaivoistaan eroon, Grekin painottaa.

Liittokokouksessa valittiin varapuheenjohtaja vuosille 2021-2023 ja hallituksen varsinaiset jäsenet (8) kaudelle 2021-2022.

Hallituksen varapuheenjohtaja 2021-2023  toiminnanjohtaja Ansa Holm Suomen Luustoliitto

Hallituksen varsinaiset jäsenet 2021-2022

Satu GrekinSuomen Kuntoutusyrittäjät ry
Laura Lee Kamppila, Suomen Osteopaattiliitto ry
Mirva KiiveriInvalidiliitto ry
Jari YlinenSuomen Fysiatriyhdistys ry (uusi)
Riikka ShemeikkaKuntoutussäätiö
Mari KauhaniemiSuomen Nivelyhdistys ry
Kirsi Töyrylä-AapioSelkäliitto ry
Heli VehkalaHuoltoliitto ry

Katso kuntatavoitteemme tästä

TULOSSA 7.9.2021 Webinaari: Kuntalaisten hyvinvoinnista kunnan elinvoimaa – miten se tehdään ja mistä rahat?